Rower na co dzień

Promowanie jazdy na rowerze jest ze wszech miar godne pochwały. Coraz więcej osób w różnym wieku kupuje rowery i często z nich korzysta. Dla jednych jazda na rowerze jest formą relaksu, dla innych to szybki, komfortowy i zdrowy sposób codziennego funkcjonowania.

Rower może się okazać świetną alternatywą dla transportu zbiorowego, jak i samochodu. Do szkoły, pracy, sklepu, do znajomych, do rodziny – z powodzeniem możemy dostać się „za pomocą” roweru, szczególnie, jeśli odległości między miejscami, które znajdują się w obszarze naszego zainteresowania, nie są znacznie oddalone od siebie.

Co zrobić, żeby jazda na rowerze stała się naszą codziennością i nie okazała się kolejnym przejawem „słomianego zapału”? Konieczna jest nie tylko motywacja, ale liczą się tu również kwestie niezależne bezpośrednio od nas.

Miejsce, w którym mieszkamy, „musi” nam zaoferować dobrze rozwiniętą infrastrukturę drogową, a w jej ramach dobrej jakości ścieżki rowerowe, które tworzą racjonalną sieć.

Co dalej z odcinkiem do Koszarówki?

Jak przedstawia się aktualny stan dróg rowerowych w Grajewie i w okolicy? Z jednej strony ścieżek rowerowych przybywa, z drugiej – rowerzyści nadal skarżą się na wiele niedociągnięć w tym zakresie.

Od lat problemem jest m.in. odcinek na trasie Grajewo – Koszarówka. Rowerzyści zwracają uwagę na to, że brak akurat w tym miejscu drogi rowerowej, w sposób szczególny utrudnia wygodną i bezpieczną jazdę, jednak pomimo starań urzędników gminnych, do tej pory odcinek ten pozbawiony jest rozwiązań korzystnych dla wielbicieli dwóch kółek.

Odcinek, który mógłby się stać bezpieczną ścieżką rowerową przebiega wzdłuż drogi krajowej – w związku z tym gmina prowadzi rozmowy z białostockim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przedmiotem rozmów jest realizacja projektu drogi rowerowej. Obecnie nie przedstawiono jeszcze żadnego wiążącego terminu wybudowania takiej drogi, jednak być może trakt rowerowo-pieszy z Grajewa do Koszarówki będzie mógł powstać w związku z zaplanowaną już budową wiaduktu drogowego na pobliskim przejeździe kolejowym.