Punkt Obsługi Klientów

Od 1 lipca 2022 roku nastąpi zmiana w organizacji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Grajewie. Do tej pory klienci byli obsługiwani w ramach Biura Terenowego ZUS w Grajewie. W lipcu będzie to już Punkt Obsługi Klientów.

Choć mogłoby się wydawać, że z nową nazwą jednostki wiążą się również spore zmiany organizacyjne, charakter prowadzonej obsługi i jej zakres – tak naprawdę klienci nie powinni jej odczuć. Typowe i najpopularniejsze sprawy, które do tej pory były realizowane za pośrednictwem grajewskiej jednostki Zakładu, nadal będą wykonywane.

Jak zapowiedziano w opublikowanym przez ZUS komunikacie – nie zmieni się zakres świadczonych do tej pory usług. Co równie ważne – nie będzie też żadnej zmiany w zakresie lokalizacji punktu, w związku z tym klienci, którzy przyzwyczajeni są do obsługi w budynku przy ulicy Wojska Polskiego – również nie muszą się obawiać konieczności „dostawania” się np. do innej dzielnicy miasta.

W Punkcie Obsługi Klientów ZUS obsługiwani będą mieszkańcy Grajewa oraz miejscowości znajdujących się na terenie gmin: Grajewo, Wąsosz, Rajgród, Radziłów i Szczuczyn.

Punkt będzie czynny w godzinach: 8.00 – 15.00.

Obsługa zdalna

Coraz więcej osób, w tym również reprezentujących starsze pokolenia, decyduje się na załatwianie różnych spraw urzędowych za pośrednictwem kanałów zdalnych. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, podobnie jak wiele innych podmiotów świadczących różne usługi, rozwija tę formę obsługi klientów, która jest efektywna dla jednej i drugiej strony.

To spora oszczędność czasu, a często również pieniędzy. Nikt nie lubi kolejek w urzędach i konieczności spędzenia co najmniej kilkudziesięciu minut, a bywa czasem, że godzin, w oczekiwaniu na swoją kolej do „okienka”.

Dzięki coraz bardziej rozbudowanemu wachlarzowi e-usług także w ZUS wiele spraw można zrealizować za pośrednictwem Internetu.

Temu służą m.in. e-wizyty. Warto także korzystać z PUE, czyli Platformy Usług Elektronicznych. Dostępny jest też kontakt telefoniczny za pośrednictwem Infolinii.