Przypadek 70-letniej mieszkanki powiatu sokólskiego, która zgłosiła się do lokalnej policji, jest przykładem jak łatwo można paść ofiarą oszustw online. Z relacji kobiety wynika, że pod koniec lipca przeglądając portal społecznościowy natknęła się na reklamę dotyczącą możliwości inwestowania. Wprowadzona linkiem w reklamie, została przekierowana na stronę internetową, gdzie podała swoje dane i dokonała rejestracji.

Po pewnym czasie otrzymała telefon od osoby przedstawiającej się jako konsultant platformy inwestycyjnej. Mężczyzna zaoferował jej współpracę w ramach tejże platformy. Aby rozpocząć inwestowanie, kobieta zgodnie z jego zaleceniami, wpłaciła wymaganą kwotę 1000 złotych.

Kilka miesięcy później sytuacja uległa dalszemu rozwinięciu. Na jednym z komunikatorów internetowych starsza pani otrzymała wiadomość zawierającą link do rzekomej platformy inwestycyjnej oraz aplikacji służącej do zdalnej obsługi urządzenia.