Stacja kolejowa w Ełku przeszła modernizację, stając się bardziej dostępną i wygodną dla pasażerów. Jest to wynik realizacji inwestycji związanej z budową międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Główne prace zostały już zakończone, a pełne korzyści dla podróżnych pojawią się wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Projekt uzyskał finansowanie z unijnego programu CEF „Łącząc Europę”.
Położyliśmy kres najistotniejszym pracom na stacji w Ełku. Dzięki nim powstały nowe perony, zmieniony został układ torowy oraz wybudowano nowe obiekty inżynieryjne na terenie miasta. Realizacja tych działań była częścią wielkiego projektu – budowy międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica, która nadała ełckiej stacji standard europejski. Jest to kolejny krok ku nowoczesnym połączeniom z państwami bałtyckimi.
Z punktu widzenia podróżnych, najbardziej zauważalną zmianą jest wprowadzenie trzech nowych peronów na stacji w Ełku. Zastąpili oni dotychczasowe, niższe i mniej komfortowe. Zbudowaliśmy dwie platformy o długości 400 metrów każda oraz jedną o długości 300 metrów i wysokości 76 centymetrów. Z nowych peronów łatwiej jest wsiąść do pociągów, a specjalnie wybudowane przestronne wiaty chronią przed warunkami atmosferycznymi. Pierwsze pociągi zatrzymają się przy peronach numer 1 i 2 już 15 grudnia bieżącego roku, wraz z wprowadzeniem nowego rocznego rozkładu jazdy.